Ken Robinson: “Tot nen és un artista: perquè creu cegament en el seu propi talent. La raó és que no tenen gens de por a equivocar-se… fins que el sistema els va ensenyant a poc a poc que l’error existeix i han d’avergonyir-se d’ell”

Propòsit : Open Innovation Strategist. Estrateg d’innovació oberta

Conceptes clau:  Nou Model PESTEL –  Marca Personal – Productivitat personal – Innovació Oberta – Economia Social i RSC.

PRESENTACIÓ

Xavier Alarcón Figueras l’autor de Open Innovation Strategist

La meva frase: “La vida és una missió complexa d’alt valor afegit on la clau d’èxit és la teva riquesa interior.”

Extracte de la pàgina web:

  • És temps de guanyar, d’afrontar els temps actuals i de trencar amb fermesa les barreres que no duen enlloc.
  • Cal crear un nou escenari, la teva riquesa interior té molt a dir.
  • Per fer això cal canviar i cal fer el canvi des de l’auto-responsabilitat, hem de ser responsables de tot allò que tenim al nostre abast i fer millora continua, l’error existeix i no hem d’avergonyir-nos d’ell, hem de realçar la nostre valia amb una comunicació assertiva. Ser assertiu es basa en: “la meva valia personal és tan important com la teva.”
  • Com podem aconseguir ser assertius? La nostra comunicació (verbal i no verbal) depèn molt de la nostra perspectiva,per exemple, si en una entrevista de feina, en lloc de pensar m’estan avaluant, penses estic en una trobada entre professionals (una trobada entre iguals), ja et comuniques diferent, sense nervis i aportant. Per tan el nostre diàleg intern és molt important, s’ha de basar en la confiança amb nosaltres mateixos i l’abundància, “el que a tu et preocupa, a mi m’ocupa”.
  • L’acció és el catalitzador número 1 del canvi, però el canvi en alguns casos pot ser costos, llavors la millor manera és escriure-ho i visualitzar-ho en una eina de productivitat personal com Trello, fer millora continua (Kaizen), innovació incremental, fer petits passos i anar millorant.
  • Des de l’auto-responsabilitat i sent líder d’aquest canvi no només  pots millorar, sinó també contagiar aquesta auto-responsabibilitat de forma positiva. Pot convertir-se en una vacuna social.
  • Les eines per aconseguir tot plegat són: Marca personal, Productivitat personal Economia Social- RSC i Innovació Oberta.

Missió professional: Forjar un nou model estructural

Com veieu i és evidentment sóc alguna cosa més que uns títols emmarcats penjats a la paret, sóc perseverant, creatiu i crec en un nou model estructural innovador, sostenible al llarg del temps i viable mai vist a tot el món, un model que contempli la tolerància al fracàs per millorar. La meva missió es transmetre, expressar i comunicar de una forma artística els coneixements que vaig adquirint.

Eixos de treball

TINC TRES EIXOS PER ACONSEGUIR-HO:

–  Marca personal
–  Productivitat personal
–  Innovació oberta
–  Economia social i RSC

Els meus valors professionals

TINC TRES VALORS PER ACONSEGUIR-HO:

–  Kaizen (innovació incremental) per a configurar el nou model PESTEL
–  Kaikaku  (Innovació radical) per a configurar els nous models de negoci
–  Tolerància al fracàs

Base pràctica de openinnovationstrategist.cat, un cas d’èxit d’intel.ligència emocional per a projectes en el futur: Visió

Openinnovationstrategist.cat és cas d’èxit basat en: 

– L’autoconeixement, que em porta a conèixer allò que m’apassiona, és a dir, el nou model PESTEL.
– Del autocontrol, que em porta a ser protagonista del canvi i no víctima.
– De l’automotivació, per trobar punts en comú entre la meva passió professional i les organitzacions.
– De  l’empatia, que la poso en pràctica posant-me al lloc de les organitzacions que volen ser rendibles. 
– De l’assertivitat, al mostrar la meva professionalitat i debatre en aquest context.
– De les altres capacitats socials que m’ajuden mobilitzar emocions.

 Openinnovationstrategist.cat és la base per un projecte on jo aporto capital intel·lectual en major part i altres aporten capital financer bàsicament, basat en la meva visió:

– Una consultoria estratègica d’innovació oberta que porti a les organitzacions cap a un nou model PESTEL. (en cas de ser una empresa d’externalització de serveis) i en cas de ser dins  la mateixa empresa seria el mateix però seria en la direcció estratègica.
– Aquesta consultoria o direcció estratègica ha d’anar cap al compliment, superació i millorament i d’estàndards de qualitat de certificats de qualitat  que suposin anar cap un nou model del marc PESTEL, cal  anar més enllà del mínim exigit pels estàndards.

Base teòrica del meu perfil professional innovador sobre l’objecte d’estudi i les maneres que s’ha tractat: Estat de l’art

A continuació exposo les bases teòriques principals en les que m’he inspirat.

  • Estat l’art sobre la innovació en valor, tractat amb la mirada del llibre que va trencar els esquemes titulat La estrategia del Oceano Azul.
  • Estat de l’art sobre la intel·ligència emocional, tractat amb la mirada del llibre la intel·ligència emocional pràctica  de Daniel Goleman.
  • Estat de l’art sobre l’educació, tractat amb la mirada de  l’educació creativa de Ken Robinson
  • Estat de l’art del llibre  no busques trabajo de Risto Mejide.
  • Estat de l’art sobre l’economia social en base a la Fageda.
  • Estat de l’art sobre el propòsit, tracta en el llibre el mètode Ikigai, que parla de la importància del propòsit pels Japonesos.
  • Estat de l’art de Guillem Recolons “Què passa si les empreses actuen com a persones i persones com a empreses? El món a l’inrevés”.
  • Estat de l’art de Ángel Alegre creador de “vivir al máximo”.
  • Estat de l’art  del model de estratègia personal (les 13 P)  de Andrés Pérez Ortega.