Innovació com a resposta la múltiple crisi d’actius intagibles

Diuen que vivim en una crisi econòmica, però crec que vivim amb una múltiple crisis d’actius intangibles (confiança, fake-news, reputació, estratègies, model productiu, a vegades no apliquem la tecnologia a la qualitat de vida …), està en crisis tot el marc estructural

Està en crisi tot el marc PESTEL Cal pensar més enllà del concepte “crisi econòmica”, està en crisi el model polític, econòmic, social-cultural, tencològic, ecològic i legal.

Xavier Alarcón Figueras “Cal anar cap nou model polític, econòmic, social-cultural, tecnològic, ecològic i legal més sostenible i basat en la qualitat de vida”

La paraula crisi en japonès (危機 ) està composta pels caràcters 危 = “perill” i 機 = “oportunitat”, hem de fer aquesta reformulació positiva. La innovació és la resposta a la crisi, és l’oportunitat que tenim davant per afrontar els temps actuals.

La innovació es pot fer de les següents maneres:

  • Kaizen (Millora continua): Kai vol dir “change, canvi” i Zen “Good, bó”.
  • Kaikaku  (Innovació radical) .

La meva aposta és fer millora continua del model PESTEL i fer innovació radical dels models de negoci.

Reflexió

Segons el manual de Oslo hi ha diferents tipus d’innovació. El Manual de Oslo és un text de la OCDE que va fer seguint l’esquema de treball del Manual de Frascati a Oslo, conté les principals directrius per a la recollida i anàlisi de informació sobre innovació, un tema que actualment està en el centre de debat. Aquest manual té un altíssim valor, ja que a més té revisions molt bones, en un nova edició va incloure el concepte de innovació no tecnològica, així doncs es categoritzen les innovacions de màrqueting, de producte,  de procés i organitzacional.