Pas 1 intel·ligència emocional + innovació!, el model actual comença la casa per la teulada
|
- Ens proposen o proposem grans objectius, en lloc d’anar pas a pas.
- La primera fita hauria de ser la intel·ligència emocional i la innovació i dins aquesta fita plantejar objectius SMART.
- Ens plantegen o ens plantegem propòsits sense el principi de viabilitat (un propòsit ha d’incloure preguntes de viabilitat: que és allò per què em poden pagar?, no tenim tampoc intel·ligència de mercat).
- Digitalitzem (utilitzem eines digitals) però no tenim intel·ligència emocional (per gestionar el canvi davant la resistència al canvi) ni tenim innovació per aprofitar oportunitats creant nous models de negoci o redissenyant processos. En definitiva digitalitzem, però no transformem digitalment.
- Digitalitzem (fem servir eines digitals), però ens capacitem digitalment (usem eines digitals i no pensem amb quina finalitat, primer és l’estratègia i després les eines). Si ens capacitem digitalment podem innovar.
- No innovem perquè pensem que innovar només és amb tecnologia, quan el manual d’Oslo té una definició més amplia com la innovació organitzacional, de marca, de màrqueting, de producte, entre moltes altres …
- Ens han ensenyat poc intel·ligència emocional i poca innovació (no està inclòs en el model actual que està esgotat) per això m’he hagut de posar al dia últimament. El model actual pot generar frustració, cal anar fent una transició del model.
- Ens pensem que el canvi de model ha d’arribar des d’altres esferes i cadascú persona ho pot fer amb el seu entorn proper, en cada acció en cada compra que fas, podem valorar diferents coses, podem fer una relació preu-qualitat-RSC.