Social Media. Estudis sobre perfils d’audiències

social media destacada

Resum d’estudis sobre social media i perfils d’audiència

InformacióUtilitat de la informació
Un 86% dels internautes de 16-66 anys utilitzen les xarxes socials (19 milions d’usuaris a Espanya) . Bona salut de 5 de les xarxes socials amb un increment del 6 % la penetració el 2017Sabem si el nostre públic objectiu o part d’aquest l’utilitza les xarxes socials
Un 53% busca informació de producte abans de fer la compra (+16pp vs.2016). El canal principal es Facebook.
social media 1
Caldrà doncs oferir una informació de producte atractiva i de qualitat.
El perfil es diferent en cada xarxa social

social media 2

Ara sabem el perfil i per tan donarem un enfocament diferent a cada xarxa social que creiem que hi hem de tenir presencia.
L’usuari avalua constantment el valor que li aporta cada contacte, per ser contacte a les xarxes socials ho has de merèixer en el món físic. Es busquen relacions autèntiques i reals menys  (“postureig”). Excepte Instagram que se centra en el “postureig”. Amb “postureig” ens referim a actuar de cara la galeria. El vídeo funciona perquè connecta amb la naturalitat, mostrant-se de forma “real”.El engagement ha de ser instantani (especial en el vídeo)Ho tindrem en compte, ja que si  volem transmetre confiança optarem per la naturalitat al màxim que es pugui, el vídeo és bona opció, sempre que impactem en primer moment
Seguint amb el vídeo. Depèn del canal el vídeo pot ser imposat o buscat. El vídeo a Facebook és imposat, el vídeo a YouTube és buscat, per exemple. El vídeo combina i potencia els avantatges de la resta de formats i arriba en un moment de maduresa tecnològica. Amb el vídeo es compren millor el missatge, és fàcil de consumir i ofereix una informació molt completa. El vídeo obté millor preferència que imatges i text.Ara ja sabem els avantatges del vídeo que són moltes i per si quedava poc, el 40% diu seguir un Youtuber, una mica més del 15% de manera habitual.
Els usuaris han superat les pors a la privacitat i es viu com a moneda de pagamentPer tant l’usuari exigeix missatges que li arribin que s’ajustin a ell
L’ usuari busca que el rastre sigui temporal i limitat per exemple amb perfils tancats més enllà del cercle íntim.  De fet pel que fa a problemes d’Internet:

–      Massa publicitat 61.1 %

–      Velocitat 50.8%

–      Cost 45.2%

–      Seguretat 44.33% (+2,2 pp)

–      Privacitat/Falta de confidencialitat 34.1 % (+1,9)

 

Aquest serà sense dubtes el proper repte del màrqueting digital.
Facebook continua sent la xarxa, Instagram guanya presència i és segon i Twitter troben que està en retrocés.Caldrà tenir-ho en compte en el context del perfil de cada xarxa
El contingut ha de ser pertinent, rellevant i autèntic.

·      Els continguts més consumits a les xarxes socials en general són:

–      Música 62%

–      Continguts audiovisuals 58%

–      Viatges, turisme 56%

–      Esports que m’agraden o practico 50%

–      Tecnologia 49%

–      Videojocs 46%

–      Bellesa/ cosmètics 45%

 

Caldrà fer el contingut més demandat per fer-ho caldrà, fer que  una altra temàtica diferent que la del sector que  sigui pertinent, rellevant i autèntic. A més cal tenir en compte que cada xarxa social té diferents temàtiques com a més consumides. També farem contingut del nostre sector.
·      Motius de us de les xarxes socials

Relacions d’amistat,un 75.3 /Estar informat de l’actualitat, un 56.5 +3.1 pp/Relacions familiars, un 48.7/Hobbies un 45.2 +93.0 pp/ Relacions professionals un  38.9/ Cerca de parella – cites un  6.5

·      Que fem a Internet

social media 3. jpg
Tindrem en compte els motius d’ús de les xarxes socials i que fem a Internet.
Xarxa social on tindrem presenciaPerfil de la xarxa
Instagram18 – 30 anys, públic majoritàriament  femení, serveix com aparador, ideal per influencers ofereix molt bon resultat a la moda. Continguts majoritaris: Bellesa, viatges,esports,música i alimentació. (ordenat)
Facebook
social media 4

Continguts majoritaris: Viatges, música, esport, audiovisual i alimentació. (ordenat)

 

Twitter
social media 5

Continguts majoritaris per ordre: esports, tecnologia, audiovisuals, música i videojocs.

 

YouTubeTemàtiques que millor funcionen.

social media 6

LinkedInFuncionen continguts professionals, cal dir que destaquen els continguts financers

Fonts:

Reaccions a LinkedIn: