El meu estil de comunicació és el bodegó infogràfic i el meu estil d’orientació són les mentories de visualterapia

Potser et diuen “has contribuït a això que és negatiu”, la resposta és…
- El bodegó infogràfic és com fer una “foto” d’idees o dades que volen explicar alguna cosa important.
- Les mentories de visualterapia és tenir suport basat en experiència per aprendre coses noves, però amb dibuixos i imatges.
- “Deixa’m canviar de manera sòlida, amb aquesta frase pots contribuir a l’immobilisme, ara volem el mateix construir un nou model i tinc previst fer ara aquests fets que ho corroboren, escriurem la nova història de la humanitat”, fem gestió del canvi amb començant per objectius que es vegin a la part de dalt de l’iceberg. Sigues mentor, si has viscut una vida intensa, pots tenir moltes propostes de millora continua per aplicar.
- Potser et diuen no has estudiat, fotografia o disseny com a disciplina principal oficial, no passa res, només cal una píndola formativa o una càpsula formativa, hi ha estils que s’adapten els teus perfils, pots ajudar-te demanant a la intel·ligència artificial que et digui estils. Per publicistes un bon estil pot ser el bodegó que té en compte l’escenografia i sempre cal un producte.
- El meu estil fotogràfic podria ser el bodegó infogràfic i si em dedico a l’orientació el meu estil d’orientació serien les mentories de visualterapia. Recorda pots fer un estil mestís, com a moltes de les cançons actuals que barregen estils.
- Em costa conversar, sembla que faci eslògans. Millor quedar-se amb la part positiva d’aquesta situació, amb pensament visual amb frases de copywriting, potser podria viure molt bé, el pensament visual em relaxa i el copywriting aconsegueix l’objectiu de persuadir.
- Consell per bodegó: aplicar els principis bàsics del disseny (pes visual, regla de tres tersos, simetria, asimetria, Abobe colors per fer combinacions de colors… ), objectes amb volum, millor començar amb coses senzilles per fer-ho bé, és més en disseny més és menys.
- Consell per pensament visual (o pensament infogràfic): aplicar els principis bàsics del disseny (pes visual, regla de tres tersos, simetria, asimetria, Adobe colors per fer combinacions de colors… ), buscar icones imatges o gràfics que representin bé idees, millor començar amb coses senzilles per fer-ho bé, en disseny més és menys.
📌 Fitxa de descripció
Títol de l’entrada:
El meu estil de comunicació és el bodegó infogràfic i el meu estil d’orientació són les mentories de visualterapia
Autor i referència original:
Xavier Alarcón Figueras — 01/08/2023
Categoria: Marca personal i propera
Tipus d’experiència:
Reflexiva i formativa (article personal que explica un estil comunicatiu i metodològic mitjançant experiències pròpies i consells pràctics).
Descripció breu:
L’autor exposa el seu estil particular basat en el bodegó infogràfic, que representa “fotografies” d’idees i dades significatives, i les mentories de visualterapia, una metodologia d’orientació guiada amb suport visual i dibuixos per facilitar l’aprenentatge i la gestió del canvi. També comparteix consells pràctics sobre disseny i pensament visual, ressaltant la importància de la senzillesa i principis bàsics com la regla dels terços, el pes visual i la combinació equilibrada de colors.
Fonts principals d’inspiració (primària/secundària):
- Primària – Experiència personal i estil propi de comunicació i orientació de l’autor.
- Secundària – Referències a principis bàsics de disseny i pensament visual, i accions de gestió del canvi.
Lliçó apresa:
El bodegó infogràfic i les mentories de visualterapia són instruments valuosos per comunicar i orientar vivències i processos de canvi amb efectivitat i claredat visual. La combinació d’imatges i coneixement experièncial pot ajudar a construir nous models i superar l’immobilisme, tot prioritzant la senzillesa i l’adequació al perfil de l’audiència.
