Estils de lideratge, altres lideratges d’opinió més enllà d’influencers

  • Un estil és la manera com portes a terme una cosa (lideratge, comunicació…)
  • Un estil és una de les característiques per crear un segell propi que ajudi a la teva marca personal.
  • Tots els estils tenen avantatges i desavantatges utilitza un o altre depèn dels objectius.
  • L’estil va acompanyat d’un to divertit, pedagògic, emocional, racional, legalista…
  • Estil de lideratge: la meva reflexió prefereixo és que prefereixo els lideratges d’opinió assertius (com els referents) que els agressius (com els influencers) són igual de persuasius i, per tant, són eficaços, però els referents et fan pensar i els influencers no et fan pensar per tu mateix mitjançant l’exemple perquè creu en el que fa és un tipus de lideratge menys intel·ligent. Si tens un bon producte marca o servei no és cap desavantatge que les persones pensin abans de prendre una decisió i és una bona política de RSC. Els influencers podrien tenir una funció de RSC només en casos d’emergència on millor no pensar massa, on anar de pressa pot salvar vides.
  • Diferències entre estils de lideratge: els líders d’opinió, no necessàriament tenen intenció d’influenciar. Influencer líder d’opinió que tenen intenció influència, referent líder d’opinió que no té intenció d’influenciar-te et fa pensar per tu mateix a través de l’exemple que donen en la vida quotidiana perquè creu en el que fa, un formador pot ser un líder d’opinió que vol transformar les persones per millorar competències, coach líder d’opinió que vol acompanyar sense perjudicis amb una metodologia concreta i no té per què tenir experiència en temàtica que acompanya, mentor líder d’opinió que vol assessorar en base la seva experiència.
  • Estil de comunicació hi ha els agressius que volen imposar que assenyalen amb el dit i apugen el to de veu, assertiu que defensen els seus drets amb respecte o passiu que fan el que els altres volen i parlen amb to baix i espatlles avall.
  • Estil de transformació digital pots fer acció digital com síncron o asíncron o híbrid, és important tenir en compte els objectius, a vegades s’abusa del síncron que sinònim del malaltís presentisme forçat.
  • Pel que fa a estil del màrqueting de continguts trobem la curació de continguts o creació de continguts.
  • Pel que fa a l’estil del màrqueting pot ser inbound màrqueting o outbound màrqueting. Atraus o forces situacions?
  • L’estil narratiu de pàgines web pot ser seqüencial (portés l’usuari/ària on vols) o lliure.