Identitat corporativa, contingut i peces gràfiques de la marca personal

  • La identitat gràfica és la presentació gràfica coherent i corporativa de la teva marca personal.
  • La identitat emocional són les sensacions que transmet la teva marca personal.
  • Per la identitat emocional recomano un bon nom de marca personal, deixar clara la promesa de marca i reforçar-ho amb fets i constància amb una bona experiència d’usuari, ja que això està connectat amb la teva reputació en línia, no hem estat egoistes hem d’aportar valor en els canals correctes i evitar dependre en excés de tercers, fent relacions guanyar-guanyar (omplir els buits dels altres amb el que podem oferir nosaltres i al revés). Cal utilitzar un llenguatge coherent amb qui ens dirigim i amb la missió que tenim.
  • Per la identitat gràfica podem un logo, crear una paleta de colors professional i una tipografia adient, hi ha eines que ens ajuden (https://color.adobe.com/create). Quan fem peces gràfiques tenim programes amb corba d’aprenentatge alta GIMP o Photoshop o amb corba d’aprenentatge baixa com Canva o Genially. Per fer peces gràfiques cal utilitzar maquetació web hem d’aplicar els principis bàsics del disseny. Per composicions és útil fer imatges amb fons transparent i diferents capes (podem posar-ho al darrere de tot, just al darrere, just al davant o al davant de tot). Un format d’imatge transparent és el PNG.
  • Per web utilitzem el RGB (Red, Gren i Blue) i per impremta CMK (Cian, Magenta i Black).
  • Ens cal més resolució per imprimir així s’imprimeix en més qualitat i menys resolució per web així les imatges carreguem més de pressa. Per imprimir a alta qualitat és interessant el format TIFF.
  • Per fotomuntatges és ideal conèixer les diferents eines de la caixa d’eines de GIMP o Photoshop (selecció per color, vareta màgica, clonar…).
  • Si volem seguir modificant una imatge la desarem amb PSD i no en JPG, ja que PSD és el format de Photoshop.
  • Els vídeos corporatius s’han de basar en les fases preproducció (guió, selecció imatges o vídeos de bancs d’imatges…), producció (gravem escenes i seqüències) i postproducció (ho editem amb programes d’edició d’imatges Adobe Spark, Windows Movie Maker…)
  • En presentacions i vídeos per fer un salt de tema utilitzarem les transicions.
  • Les diferents pistes de so equivalen a les capes, hi ha editors com Audicity.
  • Hem de tenir en compte els drets d’autoria, fer bé les citacions i bibliografia. Estem davant domini públic, copyright, alguna de les diferents llicències Creative Commons o hem comprat els drets?
  • Una bona marca personal aporta valor, així atrau i inicia tot, començar per vendre seria començar la casa per la teulada, recomano l’inbound màrqueting.
  • Podem utilitzar plantilles sempre que ho adeqüem a la identitat corporativa i el nostre manual d’estil.