L’estil que proposo per ser intraprenedor/a

Analitzem les tres fases, el model de negoci i les conclusions.
- Primera fase: producte mínim viable web inicial pròpia (per exemple Open Innovation Strategist) i bon perfil LinkedIn i destacats, més saber buscar ofertes amagades. Contractes curts del que m’agrada encara que sigui als afores.
- Segona fase: treballar a una empresa per compte d’altri de forma estable i desenvolupar mètodes.
- Tercera fase: crear el meu propi mètode.
- Model de negoci: Freemium, gratis veus els meus continguts, però si vols que els faci per tu m’has de pagar amb un contracte laboral.
- Conclusions: He aplicat design thinking a la recerca de feina. L’estratègia win-win-win és que altres persones o empreses omplen els buits que tinc i jo omplo els buits que tenen les altres persones o empreses (els buits que tenen les empreses per les quals treballo, les empreses del sector i els buits que té el macroentorn actual/model PESTEL actual). Per negociar necessites una posició empoderada i es pot fer amb l’empoderament de base digital. Fent millora continua i surtin guanyant totes les parts. Fer llistat punts forts/febles del macroentorn, punts forts/febles d’empreses per les quals treballo i sector.
📌 Fitxa de descripció
Títol de l’entrada:
L’estil que proposo per ser intraprenedor/a
Autor i referència original:
Xavier Alarcón Figueras — 11/01/2023
Categoria: Innovació oberta i transformació digital
Tipus d’experiència:
Estratègica i pràctica (article que proposa un mètode personalitzat per desenvolupar-se com a intraprenedor/a dins de l’empresa i alhora preparar un projecte propi).
Descripció breu:
L’autor proposa un estil d’intrapreneur basat en tres fases: començar amb un producte mínim viable i presència digital pròpia (com un web i LinkedIn ben optimitzats) mentre es busquen oportunitats laborals ocultes; continuar amb un contracte estable on desenvolupar mètodes i coneixements; i finalment crear el propi mètode professional. El model de negoci proposat és freemium: oferir continguts de manera gratuïta i cobrar per serveis personalitzats amb contracte laboral. Aplica el design thinking a la recerca de feina i defensa l’estratègia win-win-win basada en cobrir buits mutus entre persones, empreses i el macroentorn (model PESTEL). Es destaca la importància de l’empoderament digital de base, la millora contínua i l’anàlisi estratègica dels punts forts i febles del sector, empresa i entorn.
Fonts principals d’inspiració (primària/secundària):
- Primària – Experiència personal de l’autor i pràctiques aplicades en intrapreneurship i desenvolupament professional.
- Secundària – Metodologies com el design thinking i models d’anàlisi estratègica PESTEL.
Lliçó apresa:
Ser intraprenedor/a requereix un estil de gestió de la pròpia carrera basada en l’acció progressiva, presència digital activa i una estratègia que afavoreixi l’aprofitament mutu d’oportunitats i recursos entre individus, empreses i entorn. L’empoderament digital i la millora contínua són claus per negociar en positiu i avançar cap a la creació i consolidació de projectes propis dins d’un marc laboral i de mercat canviant.
