La transformació digital explicada de manera pràctica
|
- La transformació digital té tres potes 1. Les persones i la gestió de canvi, 2. Les persones i l’experiència d’usuari/ària 3. Projectes de transformació digital en base una anàlisi DAFO per aprofitar les oportunitats de les tecnologies transformació digital en base les persones dels punts 1 i 2.
- La transformació digital del periodisme és el periodisme mòbil i de dades basat en noves narratives.
- La transformació digital del màrqueting és el màrqueting digital.
- La transformació digital de l’educació és l’e-learning tipus Moodle.
- La transformació digital de la publicació d’ofertes de feina són els portals de feina InfoJobs, Feina Activa o altres.
- La transformació digital de la televisió és la SMARTTV.
- La transformació digital dels CD de música és les plataformes de música tipus Spotify.
- La transformació de les pàgines web de programació a mida són els gestors de continguts tipus WordPress.
- La transformació digital dels mòbils són els portables (tauletes, rellotges intel·ligents… ).
- La transformació digital de la salut és e-health que pot redissenyar el sector de la salut amb més prescripció social, salut planetària i apoderament de base digital de les persones que reben assistència.
- En conclusió: Fer màrqueting digital no és fer transformació digital, la transformació digital va més enllà del màrqueting. La transformació digital suposa fer les coses diferents gràcies a tecnologia (redissenyar). Algunes maneres de fer coses diferents són modificar processos, altres maneres seria canviar el model de negocis, el de manera simplificada es diria modificar la manera de guanyar diners.